Osoby o ograniczonej mobilności w lokalnej polityce transportowej na przykładzie miast województwa małopolskiego z funkcjonującym systemem zbiorowego transportu publicznego

Osoby o ograniczonej mobilności w lokalnej polityce transportowej na przykładzie miast województwa małopolskiego z funkcjonującym systemem zbiorowego transportu publicznego

Data publikacji: 31.12.2020

Autorzy:

Mateusz Kulig, Piotr Ogórek

Opis:

Głównym celem polityki transportowej miast powinno być stworzenie warunków do sprawnego i bezpiecznego przemieszczania się oraz poprawa dostępności komunikacyjnej w obrębie miasta dla wszystkich mieszkańców, przede wszystkim poprzez rozwój publicznego transportu zbiorowego. Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego (plan transportowy) jako akt prawa miejscowego powinien stanowić podstawę wszelkich działań jednostki samorządu terytorialnego w zakresie publicznego transportu zbiorowego. Przy opracowywaniu planu transportowego należy uwzględnić w szczególności m. in. potrzeby osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej zdolności ruchowej w zakresie usług przewozowych. Analiza ustaleń zawartych w planach transportowych organizatorów lokalnego publicznego transportu zbiorowego w miastach województwa małopolskiego ma na celu przegląd działań podejmowanych i planowanych do podjęcia na rzecz zwiększenia dostępności publicznego transportu zbiorowego dla osób o ograniczonej mobilności.

SŁOWA KLUCZOWE: #osoby o ograniczonej mobilności, #plan transportowy, #dostępność

ODNOŚNIK DO ARTYKUŁU: https://doi.org/10.51733/udi.2020.68.03

Cytacja:

Kulig M., Ogórek P., 2020, Osoby o ograniczonej mobilności w lokalnej polityce transportowej na przykładzie miast województwa małopolskiego z funkcjonującym systemem zbiorowego transportu publicznego, Urban Development Issues, vol. 68(1), 27–38. https://doi.org/10.51733/udi.2020.68.03